15. heinäkuuta 2014

Kaksi voimauttavaa....

tilkkukurssipäivää takana.
Olo on tosi onnellisen tyytyväinen,
sillä sain tehtyä ensimmäiset
Dear Jane-blokit.....
 
 
olen hankkinut kirjan jo vuonna 2006, mutta nyt vasta
rohkenin aloittaa blokkien tekemisen
kurssilla opettajana toimineen Liisa Salmisen opastuksella.
Näihin jäi heti koukkuun :)
En tiedä teenkö koko peiton, teenkö vain 20 blokkia
tai teenkö vain "helpoimmat". Se jää nähtäväksi,
mutta joka tapauksessa jatkamme näiden kanssa ensi vuonna.
 
Kurssilla oli tietysti muitakin teemoja, mutta
halusin kerrankin lähteä tilkkukurssille vain parilla kassilla,
 jotka jaksaa kantaa autosta sisälle vaivatta :)
Olin jo aikaisemmin kokeillut malliblokkina yhtä kaitaletekniikalla
ommeltavaa blokkimallia, joten en ottanut edes ompelukonetta mukaan.
 
Paikalla oli myös kangaskauppias, mutta ostin vain yhden Bali Pop- jutun,
koska olin hankkinut pari vuotta sitten vain yhden Pops´n.
Siitä ei tule ihan niin isoa pintaa kuin haluaisin, ja Pops´n on jäänyt
aukaisematta. Nyt minulla on niitä kaksi, joten jossakin välissä
ehkä raskin purkaa Pops'it - ehkä :)
 
Loppuviikko on vielä töitä, mutta työmotiivi on kyllä jo aika
vähissä tässä helteessä. Olen niiiiiiin talvi-ihminen :)
Onneksi loma alkaa ensi viikosta.....
 
Maritta
 
P.S Vielä yksi ylläri ommeltavana aglitykisa ajatellen :)
 
P.S 2  Kommenteissa kysyttiin, tehdäänko DJ-blokit käsin?
Käsittääkseni kyllä , täysin käsin :) Alkuperäinen peitto on
ommeltu kokonaan käsin alusta loppuun, joten samalla tyylillä
olisi varmasti "oikeaoppisesti" tehtävä nämä
tämän päivän peitot. Olen kyllä nähnyt tutorohjeita esim.
That Quilt blogissa mallineista koneompelulla tehtynä.
Jokainen voi varmasti valita itselleen sopivan tyylin
toteuttaa mallikerrat - minä teen blokkini käsin,
vanhanaikaisesti. Tai on varmasti nykyaikaista
käyttää " lihakaupanpaperia" apuna :)
 
 


2 kommenttia:

Tilkkureppu kirjoitti...

Dear Jane blokit ovat kauniita, olen niitä ihastellut monessa blogissa, yksi kysymys, tehdäänkö ne kokonaan käsin ommellen?

Tiinatei kirjoitti...

Dear Janet näyttävät kauniille! Varmaan ihanaa vain ommella pari päivää!