22. helmikuuta 2019

Tammikuu vaihtunut helmikuuksi...

ja pian on helmikuukin ohi.
Kankaita olen tuuletellut ja ommellutkin jotakin,
mutta valmiit työt ovat nähtävissä blogissa vasta
Tilkkukampus tapahtuman jälkeen.

Sukkia olen taas neulonut ihan urakalla....
itselleni kudoin jämäväreistä koiranulkoilutukseen villasukat
vähän pidemmällä varrella. Sukista tuli ihan
pääsiäisväriset :)

Ruskaväriset, keskeneräiset sukat piti saada valmiiksi....

ennen kuin pystyin aloittamaan jämälangoista
eripariset villasukat....

eriparisukat ovat varsin kivan näköiset - ihastuin kovasti näihin.
Tällä ajatuksella on jo tulossa toisetkin sukat. Yritän päästä
"eroon" seitsemänveljeksen langoista.
Jemmalaatikossa on nyt 13 paria valmiita villasukkia.
Ja jouluun on vielä kovasti aikaa :)
Ennätän kutoa vielä monet sukat ennen syksyä.

Pinterestin sivuilta löysin idean sukkapuikkokotelosta, joka
laitetaan keskeneräiseen työhön...
erittäin toimiva idea. Nyt pysyvät sukan tekeleet kässäkassissa
ojennuksessa - ei karkaa silmukat, eikä mene langat sekaisin.
Teen näitä kyllä lisää, mutta ensi alkuun pärjään näillä.

Tuossa kuvassa on muuten yhdet sukanvarret odottamassa, että
sain tällä viikolla oppia uuden kantapäämallin. 
Tomaattikantapää oli minulle uusi juttu. 
Ystäväni opetti sen minulle tällä viikolla, ja nyt on pian 
sukat valmiit. 
Mellun Hollywood blogista löytyy kuva kantapäästä ja linkki
englannin kieliseen Youtube videoon..
Minun sukat eivät ole vielä kuvaamiskunnossa :)

Pian on hiihtolomaviikko takana - suksia en ole edes nähnyt :)
Kankaita, villalankoja, kahviloita, kirjoja, pölykoiria 
- niitä olen kyllä nähnyt )

Mukavaa viikonloppua, Maritta

Ei kommentteja: